loading...
تحلیل بورس تهران
علیرضاپرنده بازدید : 91 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)
در گفتگو با مدیر مالی پالایشگاه نفت اصفهان :

آخرین وضعیت سودآوری "شپنا" بررسی شد/انتظار برای تعدیل مثبت در آینده نزدیک

 
مدیر مالی پالایشگاه نفت اصفهان، از بازگشت احتمالی سود 55 تومان و 6 ریالی به ازای هر سهم در آینده نزدیک خبر داد.

لینک خبر

علیرضاپرنده بازدید : 170 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)
شرکت سرمایه گذاری سپه با سرمایه ای بالغ بر 239 میلیارد و 200 میلیون تومان در شهریور 91 سبد سهام خود را با 23 درصد سرمایه گذاری در صنعت مواد و محصولات شیمیایی و 18 درصد در شرکت های فعال در زمینه استخراج کانه های فلزی بسته است.

این شرکت که در شهریور ماه مبلغ 2 میلیارد و 516 میلیون و 700 هزار تومان به عنوان ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری در نظر گرفته بیش از 80 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش ارزش در "کچاد" و حدود 7 میلیارد تومان زیان در "خکاوه" را به ثبت رسانده است.

"وسپه" که در مرداد 91 تعداد 76 میلیون و 500 هزار سهم شرکت سیمان داراب را از طریق سازمان بورس اوراق بهادار واگذار نموده در شهریور ماه بیش از 1 میلیارد تومان سهام شرکت مخابرات ایران و نزدیک به 600 میلیون تومان سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را خریداری نموده و در عوض سهام شرکت های سنگ آهن گل گهر با سودی نزدیک به 1 میلیارد و 450 میلیون تومان و لیزینگ ایرانیان را با سود 73 میلیون تومان واگذار کرده است.

گفتنی است این شرکت سرمایه گذاری در 6 ماهه منتهی به خرداد 91 با رشد 23 درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری ها و 60 درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و رشد چشمگیر بیش از 15 هزار درصدی خالص درآمد متفرقه نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته برای هر سهم مبلغ 219 ریال سود خالص محقق نموده است.

علیرضاپرنده بازدید : 129 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

بر اساس اطلاعات و صورتهای مالی میاندوره ای ۶ ماهه منتهی به۱۳۹۱/۰۶/۳۱(حسابرسی نشده) شرکت از مبلغ ۳۵۱۳ ریال سود پیش بینی شده برای سال مالی ۹۱ مبلغ ۱۷۱۰ ریال سود محقق نموده است.(۱)شرکت پيش‌بيني سود هر سهم شرکت اصلي براي سال مالي ۹۰ را در تاريخ ۳۰/۰۹/۹۰ مبلغ ۳۹۱ر۲ ريال و در تاريخهاي ۰۴/۱۰/۹۰، ۱/۱۱/۹۰ و ۲۴/۱۲/۹۰ مبلغ ۶۳۳ر۲ ريال اعلام نموده بود که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي شده مبلغ ۴۴۸ر۲ ريال محقق شده است. (۲) پيش‌بيني عملکرد سال مالي ۹۱ در مقايسه با عملکرد واقعي سال مالي قبل به‌ترتيب فروش ۳۳ درصدافزايش، بهاي تمام شدة کالاي فروش‌رفته‌ ۴۵ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۶ درصد افزايش و سود پس از کسر ماليات ۴۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد. (۳) شرکت پيش‌بيني سود هر سهم شرکت اصلي براي سال مالي ۹۱ را در تاريخهاي ۲۹/۱۱/۹۰ و ۲۴/۱۲/۹۰ (حسابرسي شده) مبلغ ۱۸۶ر۳ ريال، در تاريخ ۱۸/۰۴/۹۱ مبلغ ۳۲۷ر۳ ريال، در تاريخ ۰۹/۰۵/۹۱ مبلغ ۶۵۰ر۳ ريال (به بازار منعکس نگرديد)، در تاريخ ۱۰/۰۵/۹۱ و مطابق اطلاعات پيوست مبلغ ۵۱۳ر۳ ريال اعلام نموده است. شايان ذکر است که مطابق اطلاعات ارائه شده در تاريخ ۱۰/۰۵/۹۱ نرخ برابري ارز حاصل از فروش صادراتي در مفروضات پيش بيني مبلغ ۰۰۰ر۱۷ ريال به ازاي هر دلار منظور شده است ليکن در عملکرد واقعي دوره مالي منتهي به ۳۱/۰۶/۹۱ نرخ فوق الذکر مبلغ ۳۷۳ر۱۹ ريال به ازاي هر دلار منظور شده است. (۴) مطابق اطلاعات دريافتي، هيئت‌مديره در نظر دارد ۸۰ درصد از سود عملکرد سال مالي ۹۱ را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه پيشنهاد نمايد. (۵) شرکت پيش بيني سود تلفيقي هر سهم براي سال مالي ۹۱ را اعلام ننموده است. (۶) مطابق اطلاعات دريافتي، مبلغ ۴۶۳ر۱ ميليارد ريال (به ازاي هر سهم مبلغ ۳۶۶ ريال) از پيش بيني سود سال مالي ۹۱ ،بابت سهم شرکت پتروشيمي مارون از سود قابل تقسيم سالهاي ۹۰ و ۹۱شرکت پتروشيمي لاله مي باشد. سود حاصل از سرمايه گذاري در شرکت پتروشيمي لاله به دليل عدم برگزاري مجمع عادي ساليانه شرکت مزبور در زمان تهيه صورتهاي مالي، براي سال ۹۰ منظور نشده بود لذا در اطلاعات پيوست سهم شرکت پتروشيمي مارون از سود سال ۹۰ و ۹۱ شرکت پتروشيمي لاله به صورت تجميعي افشاء شده است. شايان ذکر است که شرکت پتروشيمي مارون مالک ۶۴ درصد از سهام پتروشيمي لاله بوده و مطابق صورتهاي مالي حسابرسي شده سود انباشته در پايان سال مالي ۹۰ شرکت مذکور ، مبلغ ۶۸۷ ميليارد ريال اعلام شده ليکن جزئيات پيش بيني سال مالي ۹۱ پتروشيمي لاله ارائه نشده است.

علیرضاپرنده بازدید : 191 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 خلاصه مدیریتی

سرمایه گذاری ساختمان ایران در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است. در حال حاضر از مجموع بهای تمام شده پرتفوی شرکت، ۵۸% آن مربوط به سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس و ۴۲% آن به سرمایه گذاری های خارج بورسی اختصاص دارد. بیشترین حجم سرمایه گذاری های شرکت در دو گروه واسطه گری های مالی با ۵۷% بهای تمام شده و گروه املاک و مستغلات با ۴۲% بهای تمام شده کل پرتفوی می باشد. سبد بورسی شرکت شامل ۶ شرکت و سبد غیر بورسی شرکت شامل ۳۹ شرکت در صنایع مختلف می باشد که تمرکز سرمایه گذاریهای انجام شده در گروه املاک و مستغلات می باشد. ۷۸% کل ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت از سهم بانک اقتصاد نوین شرکت ناشی می شود. علاوه بر این شرکت از طریق شرکت های زیرمجموعه مالک بیش از ۷۰۰ میلیون سهم دیگر از بانک اقتصاد نوین می باشد که در صورت در نظر گرفتن ارزش روز ونوین، ارزش این شرکت های زیرمجموعه نیز بیش از مقدار فعلی محاسبه شده در گزارش خواهد بود. دو شرکت بزرگ غیر بورسی، تامین مسکن جوانان و تامین مسکن نوین که نزدیک به ۴۰% کل بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی شرکت را تشکیل می دهند، در اجرای پروژه های ساختمانی خود با انواع و اقسام مشکلات روبه رو هستند که در گزارش به تفصیل آمده است. برطبق محاسبات زیر ارزش هر سهم سرمایه گذاری ساختمان ایران معادل ۴۴۷۰ ریال محاسبه گردید. با توجه به قیمت سهم در حال حاضر که ۲۲۲۰ ریال می باشد، نسبت P/NAV شرکت تقریبا ۵۰% می باشد که بسیار کمتر از متوسط شرکت های سرمایه گذاری می باشد. لازم به ذکر است در صورت در نظر گرفتن تنها ارزش بازار سهام ونوین در پرتفوی دو شرکت مذکور NAV وساخت تا ۵۵۰۰ ریال نیز افزایش خواهد یافت. تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی سهم نیز در ادامه آورده شده است.

تاریخچه و موضوع فعالیت

شرکت در تاریخ ۰۴/۰۴/۱۳۷۵ تحت شماره ۱۲۲۵۳۹ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. هدف از تاسیس شرکت جذب سرمایه ها و انبوه سازی و سرمایه گذاری در بازار سرمایه می باشد. مهمترین موضوع فعالیت شرکت نیز توسعه بخش مسکن، ساختمان و عمران شهری از طریق تجهیز پس اندازاها و تامین سرمایه به طور مستقیم و غیر مستقیم و هدایت آن وجوه به بخش ها و واحدها که در امر تولید مسکن، ساختمان و عمران شهری معرفی شده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سهامداران دارای بیش از یک درصد سهام مطابق با آخرین گزارش اطلاعات به شرح جدول زیر عبارتند از:

آخرین افزایش سرمایه شرکت در سال ۸۷ حاصل شده است که با افزایش ۲۴% به ۱۰۹۰۲۹۶ میلیون ریال رسیده است.

وضعیت سرمایه گذاری ها

در جدول زیر ترکیب صنایع مورد توجه شرکت به تفکیک شرکت های بورسی و غیر بورسی و درصد هر صنعت از کل بهای تمام شده پرتفوی شرکت، بر اساس بهای تمام شده آورده شده است. لازم به ذکر است اطلاعات زیر از آخرین صورت وضعیت پرتفوی شرکت در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۰ استخراج شده است.

بیشترین حجم سرمایه گذاری های شرکت در دو گروه واسطه گری های مالی با ۵۷% بهای تمام شده و گروه املاک و مستغلات با ۴۲% بهای تمام شده کل پرتفوی می باشد. همچنین از مجموع بهای تمام شده پرتفوی شرکت، ۵۸% آن مربوط به سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس و ۴۲% آن به سرمایه گذاری های خارج بورسی اختصاص دارد.

سبد بورسی شرکت

سبد بورسی شرکت شامل ۶ شرکت در صنایع مختلف می باشد که تمرکز سرمایه گذاریهای انجام شده در گروه واسطه گری های مالی می باشد.

در شکل زیر وضعیت ارزش افزوده ایجاد شده توسط مهمترین اقلام سرمایه گذاری های بورسی شرکت نشان داده شده است. در مجموع این ۵ شرکت بیش از ۹۹% پرتفوی سهام شرکت های بورسی را به لحاظ بهای تمام شده تشکیل می دهند.

سبد غیر بورسی شرکت

سبد غیر بورسی شرکت شامل ۳۹ شرکت در صنایع مختلف می باشد که تمرکز سرمایه گذاریهای انجام شده در گروه املاک و مستغلات می باشد.

بیشترین سرمایه گذاری در شرکت های غیر بورسی شامل شرکت های تامین مسکن جوانان، تامین مسکن نوین، سر ساختمان نوین، تامین سرمایه نوین، تامین مسکن نوید ایرانیان می باشد که در مجموع این شرکت ها در مجموع بیش از ۶۸% از پرتفوی سهام شرکت های غیر بورسی را به لحاظ بهای تمام شده تشکیل می دهند.

معرفی شرکت های مهم خارج از بورسی

تامین مسکن جوانان

شرکت از سال۱۳۸۰  فعالیت خود را در بخش مسکن و بصورت سهامی خاص آغاز و در سال ۱۳۸۴ به سهامی عام تبدیل شد. این شرکت که نزدیک به ۹% از کل بهای تمام شده شرکت را تشکیل می دهد، به احاظ بهای تمام شده بزرگترین شرکت غیر بورسی شرکت نیز محسوب می شود. در زیر اطلاعات برخی از پروژه های شرکت آورده شده است.

ذکر نکات زیر در خصوص برخی از پروژه ها ضروری بنظر می رسد.

v      اجرای پروژه مسکونی محمدشهر مقرر گردیده است از طریق تبدیل پروژه به مسکن مهر انجام گیرد که تا کنون ابلاغی در این خصوص صورت نگرفته است.

v      قرارداد پروژه تجاری محمدشهر به علت عدم توجیه اقتصادی و مشکلات طراحی با شرکت سازین متوقف و خاتمه یافته است و مقرر گردیده است از طریق داوری نسبت به تعیین حق و حقوق طرفین اقدام گردد.

v      فروش پروژه ۲۰۸ واحدی دماوند نیز بعلت مشکلات بوجود آمده با شریک دچار مشکل شده است و مقرر گردیده تا طی جلساتی اختلاف موجود برطرف گردد.

v      پروژه مروارید کرمان به علت عدم کشش بازار متوقف شده است و شرکت در حال عودت پروژه به سازمان مسکن و شهرسازی می باشد.

همچنین پروژه های ۱۲۸ آفتاب هشتگرد در مرحله خاک برداری، ۳۱۳ واحدی سرو هشتگرد در مرحله نقشه برداری،  ۲۰ واحدی تجاری و ۳۲ واحدی مسکونی انزلی نیز در حال کسب پروانه می باشد.

تامین مسکن نوین

شرکت در سال ۱۳۸۱به صورت سهامی خاص تاسیس شده و در سال ۱۳۸۴ به سهامی عام تبدیل شد. در حال حاضر جزو شرکت های فرعی سرمایه گذاری ساختمان ایران می باشد که مالکیت ۹۷% بر شرکت دارد. در زیر اطلاعات برخی از پروژه های شرکت آورده شده است.

ذکر نکات زیر در خصوص برخی از پروژه ها ضروری بنظر می رسد.

v      پروژه واران (ناسار بناآفرین) بدلیل عدم در اختیار داشتن پروانه متوقف شده است و مقرر گردیده در آینده مجددا فعالیت آن آغاز شود.

v      عملیات اجرایی پروژه رودهن بدلیل داشتن معارض بخشی از زمین ها فعلا متوقف گردیده است.

v      پروژه دماوند ۱ فعلا راکد مانده و شرکت درگیر اقدامات حقوقی آن است.

محاسبه خالص ارزش دارایی ها

برای محاسبه خالص ارزش دارایی های شرکت باید مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی و مازاد ارزش روز پرتفوی غیربورسی شرکت را محاسبه کرد. محاسبه مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت به شرح جدول زیر می باشد.

روش محاسبه ارزش روز پرتفوی شرکت های غیر بورسی با توجه به ماهیت فعالیت و اطلاعات منتشره از سوی شرکت اصلی متفاوت می باشد. با توجه به زمینه فعالیت اکثر شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی که در صنعت املاک و مستغلات است، ارزش جاری این شرکت ها از حاصلضرب درآمد نقدی در ضریب قیمت به درآمد محاسبه شده است که ضریب قیمت به درآمد با توجه به متوسط P/E شرکت های مشابه بورسی که در زمینه مشابه فعالیت دارند، برابر با ۳٫۵ در نظر گرفته شده است. ارزش روز سایر سرمایه گذاری ها بر اساس ارزش دفتری آنها محاسبه شده است.

لازم به ذکر است در خصوص شرکت هایی که ارزش روز آنها از روش حاصلضرب ضریب درآمد در عایدی دریافتی محاسبه شده است. با توجه به سال مالی شرکت ها که اغلب ۳۰/۰۶/۱۳۹۱ می باشد، درآمد نقدی حاصله شرکت سرمایه گذاری غدیر با نرخ ۱۰% تنزیل گردیده است. پس از محاسبه ارزش بازار شرکت های بورسی و غیر بورسی پرتفوی، خالص ارزش دارایی ها و قیمت هر سهم به شرح زیر قابل محاسبه خواهد بود.

جمع بندی

برطبق محاسبات فوق ارزش هر سهم سرمایه گذاری ساختمان ایران معادل ۴۴۷۰ ریال محاسبه گردید. با توجه به قیمت سهم در حال حاضر که ۲۲۲۰ ریال می باشد، نسبت P/NAV شرکت تقریبا ۵۰% می باشد که بسیار کمتر از متوسط شرکت های سرمایه گذاری می باشد.

علیرضاپرنده بازدید : 155 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

پتروشیمی پردیس که در مجمع سال گذشته از 606 تومان سود محقق شده 560 تومان را تقسیم کرده  در گزارشی که بهمن ماه داده بود سود 91 را 503 تومان پیش بینی کرده بود.حالا که گزارش سه ماهه آمده 204 تومان برای سه ماهه پوشش داده که بر اساس آن گزارشی جدید برای پیش بینی سود 91 تنظیم شده و در این گزارش سود 91 را 640 تومان پیش بینی کرده .یعنی در سه ماهه 32 درصد سود را پوشش داده است. گزارش جدید حکایت از تعدیل مثبت 27درصدی نسبت به گزارش بهمن ماه دارد. دلیل عمده تعدیل هم  لحاظ کردن فروش شرکت براساس نرخ آزاد ارز است. حال با فرض ثبات دلار در محدوده فعلی پتروشیمی پردیس قادر است سود 91 خود را حداقل تا 10 درصد دیگر هم افزایش دهد که باید در گزارش نه ماهه منتظر چنین رویدادی باشیم از طرفی طرح تخفیف خوراک پتروشیمی ها هم مطرح هست که هنوز تایید نهایی نشده و میتواند موجب تعدیل دیگری در این سهم و کلا پتروشیمی ها شود. از این تعدیل پارسان و سرمایه گذاری سپه وسرمایه گذاری غدیر و گروه بهمن  منتفع خواهند شد. ضمنا شرکت ظرفیت تولید آمونیاک و اوره را بطور محافظه کارانه حدود 10 تا 15 درصد کمتر از ظرفیت اسمی پیش بینی کرده است. خاطر نشان میشود افزایش نرخ اوره و آمونیاک در بازارهای جهانی در صورت تثبیت در محدوده فعلی یا حتی افزایش بیشتر میتواندسود 91 را تا 150 تومان افزایش دهد. این تحلیل نشاندهنده کم ریسک بودن این سهم است. ولی هرگونه خرید و فروش باید با توجه به نمودار و اسیلاتورهای مکمل انجام شده تا در نقطه مناسبی ورود و بازدهی بیشتر عاید سهامدار شود.


منبع :tseexpert


علیرضاپرنده بازدید : 206 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (0)

پیش بینی بودجه سال 1391 و گزارش توجیه افزایش سرمایه
بر مبنای اطلاعات منتشر شده پیش­بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1391 با سرمایه 600,000 میلیون ریال مبلغ 1,561 ریال بطور خالص اعلام شده است.
اما در گزارش توجیهی افزایش سرمایه این شرکت، سود خالص مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 1391 با فرض افزایش سرمایه از 600,000 به 1,200,000 میلیون ریال مبلغ 1,217,777 میلیون ریال اعلام شده است.
در جدول زیر پیش بینی بودجه سال 1391 و پیش بینی ارایه شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه
 آورده شده است.

 سود خالص
چنان که در جدول مشاهده می شود سود خالص شرکت لیزینگ رایان سایپا در سال 1391 با فرض انجام افزایش سرمایه در حدود 1,217,777 میلیون ریال خواهد بود.
بدین ترتیب انجام افزایش سرمایه مورد نظر سبب افزایش 30 درصدی سود خالص این شرکت نسبت به پیش بینی ارایه شده برای سال 1391 خواهد شد.
 
افزایش سرمایه و سود هر سهم
در ادامه سود هر سهم این شرکت پس از انجام افزایش سرمایه بر اساس بودجه ارایه شده برای سال 1391 و گزارش توجیهی افزایش سرمایه نشان داده شده است.
 
بنابراین افزایش سرمایه "ولساپا" می تواند افزایش 30 درصدی سود خالص این شرکت نسبت به بودجه اعلام شده برای سال 1391 را در پی داشته باشد.
 
افزایش سرمایه و قیمت بازگشایی
با فرض صحت اطلاعات ارایه شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه، سود هر سهم این شرکت پس از افزایش صد در صدی سرمایه در حدود 1,000 ریال خواهد بود.
در صورت توقف نماد "ولساپا" با قیمت 5,500 ریال و افزایش صد در صدی سرمایه از محل آورده نقدی، قیمت تئوریک بازگشایی نماد این سهم در حدود 3,250 ریال خواهد بود.
بدین ترتیب نماد این شرکت با نسبت P/E حدود 25/3 مرتبه بازگشایی خواهد شد. این در حالی است که نسبت قیمت به درآمد کنونی این سهم در حدود 4 مرتبه است.
 
سود نقدی
سود خالص مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1390 بالغ بر 810,963 میلیون ریال اعلام شده است.
با فرض تقسیم 80 درصد از سود خالص، سود نقدی هر سهم با سرمایه جدید در زمان برگزاری مجمع 540 ریال پیش بینی می شود.
 
پیش بینی بازدهی
با فرض نسبت P/E حدود 5/3 مرتبه برای سود تعدیلی سال 1391، قیمت هر سهم شرکت لیزینگ رایان سایپا در حدود 3,500 ریال برآورد می شود.
با افزودن سود نقدی سال 1390 معادل 540 ریال برای هر سهم، پتانسیل افزایش قیمت دست کم تا 4,200-4,100 ریال پس از انجام افزایش سرمایه وجود خواهد داشت.
بنابراین، و با فرض صحت اطلاعات ارایه شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه، بازده حاصل از خرید و نگهداری سهام این شرکت طی چهار ماه آینده در حدود 30 درصد معادل 5/7 درصد برای هر ماه برآورد می شود.
علیرضاپرنده بازدید : 167 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (4)

تحلیل شرکت خودرو سازی زامیاد (خزامیا)

بررسی بودجه سال ۱۳۹۱و پیش بینی بازدهی 

 

پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱

بر مبنای اطلاعات منتشر شده پیش­بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ با سرمایه ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال مبلغ ۱۷۵ ریال بطور خالص اعلام شده است.

در جدول زیر پیش بینی حسابرسی شده سال ۱۳۹۰ و بودجه سال مالی منتهی به ۱۳۹۱/۱۲/۳۰ نشان داده شده است..


شرح

پیش بینی حسابرسی شده

درصد نسبت به فروش

پیش بینی حسابرسی شده

درصد نسبت به فروش

دوره مالی

۱۳۹۱/۱۲/۳۰

۱۳۹۰/۱۲/۲۹

فروش

۱۱,۱۱۸,۰۳۳

۱۰۰

۹,۵۵۸,۷۴۶

۱۰۰

بهای تمام شده

-۹,۲۴۲,۹۸۵

۸۳

-۷,۹۹۸,۰۷۲

۸۴

سود ناخالص

۱,۸۷۵,۰۴۸

۱۷

۱,۵۶۰,۶۷۴

۱۶

هزینه های عمومی و اداری

-۸۲۲,۸۴۸

۷

-۸۳۱,۴۰۰

۹

سایر درآمدها…

-۹۳,۸۰۵

۱

۱۵۰,۰۰۰

۲

سود عملیاتی

۹۵۸,۳۹۵

۹

۸۷۹,۲۷۴

۹

هزینه های مالی

-۷۰۲,۳۵۸

۶

-۶۲۱,۱۴۳

۶

درآمد سرمایه گذاریها

۰

۰

۰

۰

خالص درآمدهای متفرقه

۲۶۵,۹۲۰

۲

۳۷۴,۹۱۳

۴

سود قبل از کسر مالیات

۵۲۱,۹۵۷

۵

۶۳۳,۰۴۴

۷

مالیات

-۱۰۲,۶۱۲

۱

-۱۰۳,۷۹۱

۱

سود خالص

۴۱۹,۳۴۵

۴

۵۲۹,۲۵۳

۶

سود ع هر سهم- ریال

۳۹۹

 

۳۶۶

 

سود هر سهم ق از م- ریال

۲۱۷

 

۲۶۴

 

سود خالص هر سهم -ریال

۱۷۵

 

۲۲۱

 

سرمایه- میلیون ریال

۲,۴۰۰,۰۰۰

 

۲,۴۰۰,۰۰۰

 

 

خالص درآمدهای متفرقه

بررسی جدول بالا نشان می دهد که ۶۳ درصد سود خالص سال ۱۳۹۱ از محل درآمدهای متفرقه عمدتا از محل فروش اعتباری محصولات این شرکت تامین خواهد شد. درآمد متفرقه برای سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال معادل ۱۱۰ ریال برای هر سهم پیش بینی شده است.

 

سود نقدی سال ۱۳۹۱

بررسی گزارش نه ماهه شرکت (ارایه شده در همین سایت( نشان می دهد که سود خالص پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۰ نیز به طور کامل محقق نخواهد شد.

در صورت تحقق ۱۸۰ ریال سود برای هر سهم طی سال ۱۳۹۰ و تقسیم ۵۰ درصد از سود خالص، سود نقدی هر سهم برای پایان سال مالی جاری در حدود ۹۰ ریال برآورد می شود.

 

پیش بینی بازدهی

با فرض نسبت P/E حدود ۴ مرتبه برای سال سود خالص سال ۱۳۹۱ قیمت هر سهم بعد از مجمع در حدود ۷۰۰ ریال برآورد می شود.

با توجه به قیمت برآورد شده و سود نقدی مربوط به سال مالی جاری، بازده حاصل از نگهداری سهام این شرکت در حدود منفی ۲۰ درصد خواهد بود.

در مجموع محدوه قیمت سهام شرکت زامیاد طی ۴ ماه آینده در حدود ۸۰۰-۶۰۰ ریال پیش بینی می شود.

درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در مورد تحلیل های ارائه شده مسولیتی رانپذیرفته وصرفا جهت اطلاع رسانی می باشد تصمیم گیرنده نهایی شمائید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بازار مجازی ایران
  • ابزار وبلاگ و سایت
  • خرید ssd samsung
  • چت روم
  • شبکه اجتماعی
  • آفبا
  • باغ عروسی
  • Artificial Intelligence Products
  • گن لاغری كاسمارا
  • خريد بدليجات
  • تراوين
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • روغن ماساژ بدن
  • افزایش سایز سینه
  • دستگاه وکیوم سینه
  • دانلود کتاب
  • پایان نامه ارشد
  • بهترین سایت سرگرمی
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • خرید بازی ایکس باکس
  • خرید جم
  • اندروید
  • مدل تونیک زنانه
  • فروشگاه پوشاک
  • وی پی ان
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • بدليجات
  • خرید هاست
  • هوش مصنوعی
  • مدل مانتو
  • آموزش فتوشاپ
  • اکشن فتوشاپ
  • مطالب خواندنی
  • اجاره بخاری
  • سایت تفریحی
  • خرید بلیط هواپیما
  • مانیکور ناخن
  • ادکلن مردانه
  • چاقی صورت
  • خرید سرور مجازی
  • مکمل بدنسازی
  • جوک خنده دار
  • خرید اینترنتی
  • مرجع قیمتی محصولات
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید کریو
  • مشاوره خانواده
  • پی سی تولز
  • عکس بازیگران ایرانی
  • خرید تلویزیون
  • فروشگاه ساز
  • شارژ ایرانسل
  • همکاری در فروش
  • بک لینک
  • عکس بازیگران
  • دانلود آهنگ حامد زمانی
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود آهنگ
  • تعمیر خودرو
  • فروش اسپمر
  • فروش اینترنتی ادکلن
  • آگهی استخدام
  • فروش بک لینک
  • چت روم
  • فروش لوازم یدکی خودرو
  • خاله زنک
  • دانلود جدیدترینها
  • هندزفری تغییر صدا
  • الزعفران
  • پيش فروش در منطقه 22
  • دانلود فيلم
  • توپ لباسشويي
  • ژل زناشويي تاخيري
  • هندزفري تغيير صدا
  • افزايش فروش و کسب درآمد
  • خريد توپ لباسشويي
  • دانلود آهنگ
  • فروشگاه اينترنتي
  • مدل لباس
  • کسب درآمد از فروش فايل هاي خودتان و ديگران
  • بهترين فروشگاه ساز فايل و همکاري در فروش
  • خريد و فروش فايل مقاله و پايان نامه
  • لباس ني ني
  • کسب درآمد از کوتاه کردن لينک
  • بيوگرافي بازيگران
  • فروشگاه
  • گردنبند
  • تريلر فيلم
  • دانلود فيلم
  • بروز
  • فروش تابلو دکوراتيو
  • خريد شال جادويي
  • زيورآلات
  • فاني بافت
  • پاورپوينت
  • بازارچه خريد و فروش
  • آپلود عکس
  • اس ام اس
  • سايت هواداران استقلال
  • طراحي ابرو
  • شابلون طراحي ابرو
  • پد اتو
  • خريد شارژ ايرانسل
  • دانلود فيلم جديد
  • آموزش آنلاين
  • تفريحي
  • اخبار هنري
  • دانلود آهنگ جديد
  • گيره کوچک کننده بيني
  • گيرنده ديجيتال usb
  • خريد ساعت مچي g shock
  • خريد ساعت شنا
  • ليف جادويي
  • فروشگاه پرشين شاپ
  • دانلود آهنگ
  • آپلود عکس
  • آهنگ پيشواز
  • اخبار جهان فناوري
  • لباس مجلسي
  • گالري عکس
  • اس ام اس عاشقانه
  • لباس مجلسي
  • گالري عکس
  • اس ام اس عاشقانه
  • چت روم
  • اس ام اس
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 182
  • بازدید سال : 1,562
  • بازدید کلی : 73,275